Hoi,
De gekookte lijnolie koop je gewoon bij de bouwmarkt en de siccatief zoals GJB als zei bij de betere verf winkel. Nog even reageren op jou vraag GJB over hoe vaak ik de boten in de olie zet…….Normaal gesproken doe ik het in het begin van het vaar seisoen en dan door het jaar heen ( bij mooi weer) nog een keer of 2. Maar dat zijn beurtjes met de “Franse slag” zeg maar. De eerste keer naar de winter word de boot een beetje opgeschuurd en dan met kwast en doek in de olie gezet. Bij de andere 2 keren gewoon even met een doekje erlangs gewoon om even op te leuken. Het is echt geweldig spul, zeker voor geklonken boten, het kruipt overal goed tussen ( stuikplaten ) en als je het nog een een keer verdunt met bv peterolium “kruipt” het helemaal als een bezetenen. Voor de rest zet ik buiten de bootjes net als jij ook alles in de olie…..Ik heb van de smederij ook dingen buiten staan zoals repenwals, heftboomschaar, werktafel waar natuurlijk ook lijnolie weer de uitkomst bied…..nog even en de mensen denken dat we aandelen hebben bij Firma Lijolie
Gr Rhett