De Hamerslagdag 2012

  • Dit onderwerp is leeg.
Weergave van 45 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #678
      Opperhoofd
      Sleutelbeheerder
    • #4496
      Opperhoofd
      Sleutelbeheerder

      Zoals jullie hebben kunnen lezen in de nieuwsbrief, staat de HamerSlagDag weer in de planning. Natuurlijk hopen wij dat jullie allemaal zullen komen, zodat het een geweldig evenment gaat worden. Helemaal mooi is het wanneer jullie een eigen vuurtje meenemen en lekker mee smeden op de dag zelf. Maar dat is natuurlijk niet verplicht.

      Mocht het zo zijn dat jij nog iets hebt dat je zou willen demonstreren (zoals we vorig jaar het wagenwiel-hoepel kimpen hadden) of je hebt iets anders dat perfect bij deze dag zou kunnen passen, laat het gerust weten. Er is ruimte genoeg voor een extra toevoeging. Het kan ons niet vol genoeg worden.

    • #4497
      Opperhoofd
      Sleutelbeheerder

      ๐Ÿ˜† Tuurlijk wel
      Dat wil ik voor geen goud missen natuurlijk. Het staat niet op de flyer omdat de flyer overal en nog ergens naar toe gaat. Maar voor wie dit hier leest: Het is mogelijk de dag ervoor op te bouwen en met en tentje te overnachten op het terrein.

      De avond vooraf heeft de potentie minstens memorabel te worden.

    • #4498
      Opperhoofd
      Sleutelbeheerder

      Gelukkig maar. Ik schrok al. Want daar kom ik natuurlijk voor. Dat beloofd wat!

    • #4499
      Opperhoofd
      Sleutelbeheerder

      dit jaar kom ik ook met mijn smidsvuur& aambeeld
      hoop dat ik dan een aambeeld heb wegens verhuizen moet hij weg
      omdat 200 kilo een beetje te veel is om te verhuizen. dus ik ben een beetje op zoek naar een tijdelijke kleineren

      hier is de link http://link.marktplaats.nl/543334655

    • #4502
      Opperhoofd
      Sleutelbeheerder

      Hรฉ Ronald,

      Vorig jaar had die satรฉ van jouw niet ingepland.
      Maar dit jaar slaap ik thuis maar ben ik er zaterdag avond.(met koud kratje bier)
      Zet ik meteen mijn vuur en aambeelden neer kan jij er mooi op passen in de nacht ๐Ÿ˜Ž

      Wil

    • #4507
      Opperhoofd
      Sleutelbeheerder

      Het is misschien wat pretentieus, maar kan er ook een Engelse versie van de poster gemaakt worden voor op Facebook?

      Ik ga er in ieder geval ook weer bij zijn dit jaar.

    • #4520
      Opperhoofd
      Sleutelbeheerder

      John, ik heb helaas niet de tijd om een tekst in het engels te schrijven, maar heb wel het bestand.
      Indien je een Engelse versie wil, zou ik zeggen: ga je gang en vertaal of schrijf de tekst!
      Als je deze doorstuurt zal ik het geheel aanpassen tot een engelse versie van de poster, en deze naar je mailen.

      Ik hoor het wel

      Groeten

      Dirk

    • #4530
      Opperhoofd
      Sleutelbeheerder

      Ik mag van mijn vrouw aanbieden het gratis te vertalen.
      Ze heeft een vertaal bureau en doet alleen Nederlands naar Engels.
      Zelf is ze geboren en getogen Engels.

      Jullie weten hoe je contact met me kunt opnemen,

      Wil

    • #4531
      Opperhoofd
      Sleutelbeheerder

      Leuk leuk! Ga ik ook komen.
      Zijn er ook gewoon plekken waar ik kan smeden of moet ik proberen mijn eigen spullen mee te nemen?

    • #4533
      Opperhoofd
      Sleutelbeheerder

      Hoi Berend,

      Probeer inderdaat je spullen mee te nemen, er zijn zoals vorig jaar enkele vuren en aambeelden beschikbaar ook voor die genen die eens willen voelen wat smeden is.

      Gegroet Jack

    • #4535
      Opperhoofd
      Sleutelbeheerder

      Ik heb een Engelstalige gemaakt voor je, John:

    • #4537
      Opperhoofd
      Sleutelbeheerder

      Ik wou hem net op facebook zetten, zie ik dat jij het al gedaan hebt. En er zijn best wel weer reacties binnengekomen op de evenementenpagina. Helaas allemaal in de trend van “ik kan niet”, maar toch, de aandacht is er weer.

    • #4550
      Opperhoofd
      Sleutelbeheerder

      Het is wel weer even een flink eindje rijden, maar ook dit jaar kom ik natuurlijk weer langs.

    • #4560
      Opperhoofd
      Sleutelbeheerder

      Balen het is op moederdag, ik had vrouwlief beloofd mee te gaan naar een dansuitvoering Grrr.
      Veel plezier jullie en hopelijk tot volgend jaar

    • #4605
      Opperhoofd
      Sleutelbeheerder

      Zojuist even het WTF momentje van de dag gehad, had het met mijn vrouw even over Hamerslagdag denkende dat ze het toch meteen zou afkeuren. (afstand, vrije weekend, gaat geld kosten)
      Keurt ze het helemaal goed, ben dus nu even uit het lood geslagen, dat snap je.
      Met andere woorden, ik moet dus nog even mijn weekenddienst zien weg te ruilen, en dat kan ik wsl ook gewoon komen.
      Ga kijken of ik een maat van me ook kan porren om mee te gaan, en anders kom ik met de hele family

      wauw

      Erik

    • #4607
      Opperhoofd
      Sleutelbeheerder

      Gezellig Erik.

      Neem je ook jouw vuur mee of kom je gewoon lekker rondsnuffelen?

    • #4611
      Opperhoofd
      Sleutelbeheerder

      Hij gaat er echt op lijken dat ik kom ja, kan mijn spullen wel meenemen, is niet veel hoor.
      Klein 60 kg aambeeld en mijn gasbrander/box en een werkbankje.

    • #4667
      Opperhoofd
      Sleutelbeheerder

      Een goede Hurdy Gurdy speler is wat mij betreft altijd welkom! Ik vind dat prachtige instrumenten.

      Voor degene die geen idee hebben waar we het over hebbben, hieronder twee linkjes. De eerste accoustisch ende tweede een waanzinnig gebruik van loops. Die tweede wordt halverwegen echt goed als de loops hun werk gaan doen.


    • #4694
      Opperhoofd
      Sleutelbeheerder

      Hallo

      Ik ga proberen naar de hamerslagdag toe te komen maar ik kan alleen mijn smidsvuur meenemen
      Mijn aambeeld is omgevalleen in de tuin en willen we nu niet meer aan beginnen is er iemand die nog een klein aambeeldtje heeft staan dat ik kan gebruiken

      Al vast bedankt

    • #4695
      Opperhoofd
      Sleutelbeheerder

      Uitkijken dat het niet te diep in het zand ligt.
      Anders schieten ze wortel

    • #4696
      Opperhoofd
      Sleutelbeheerder
      Hallo

      Ik ga proberen naar de hamerslagdag toe te komen maar ik kan alleen mijn smidsvuur meenemen
      Mijn aambeeld is omgevalleen in de tuin en willen we nu niet meer aan beginnen is er iemand die nog een klein aambeeldtje heeft staan dat ik kan gebruiken

      Al vast bedankt

      Maak je daar maar geen zorgen om. Er staat heus wel ergens een onbeheerd aambeeldje op het terrein. Vorig jaar tenminste wel.

    • #4712
      Opperhoofd
      Sleutelbeheerder

      Nog zes nachtjes slapen. Voor sommigen zelfs nog maar 5 ๐Ÿ˜€

    • #4713
      Opperhoofd
      Sleutelbeheerder

      De weersvoorspellingen zien er niet gunstig uit. Hopelijk blijft het een beetje droog.

    • #4714
      Opperhoofd
      Sleutelbeheerder

      Niet? Op http://www.weeronline.nl krijgt het weekend een 8! En wordt geen regen verwacht.

    • #4715
      Opperhoofd
      Sleutelbeheerder

      Hรฉ Ronald,

      Ik woon ongeveer 15 km van de Hamerslagdag.

      Dat heet de gemeente Peel En Maas.

      Staat ook wel bekent als de Sahara van Midden Limburg. :B:

      Niet bang zijn jongens, het is bovendien maar water. ๐Ÿ˜†

    • #4716
      Opperhoofd
      Sleutelbeheerder

      Mag ik lekker zondag weg van mijn vrouw, ligt mn werk dwars ๐Ÿ™
      Het lijkt er sterk op dat ik mijn diensten niet geruild ga krijgen, grrrrr

      Erik

    • #4717
      Opperhoofd
      Sleutelbeheerder

      Neem vandaag een grote hamer mee naar het werk. Gewoon naast je neer zetten. Verder niets over zeggen. En altijd meenemen naar je volgende halte. ๐Ÿ˜€

    • #4718
      Opperhoofd
      Sleutelbeheerder

      Denk niet dat de patiรซnten daar rustiger van gaan worden :rolleyes: Denk eerder dat ze dan gaan vragen of ik de anesthesist ben ๐Ÿ˜†

    • #4719
      Opperhoofd
      Sleutelbeheerder

      En dan zeg jij: “in opleiding meneer/mevrouw, in opleiding” en je loopt in jezelf mompelend weg. :B:

    • #4721
      Opperhoofd
      Sleutelbeheerder

      Denk dat er dan heel vlot een paar collega`s van de buren mij komen halen en me in een te groot hemd met erg lange mouwen proberen te wurmen.
      Laat ik dat risico maar niet nemen John ๐Ÿ˜›

      Erik

    • #4737
      Opperhoofd
      Sleutelbeheerder

      hรฉ Jack,

      Vergeet je klompen niet!!

    • #4738
      Opperhoofd
      Sleutelbeheerder

      Moi Smeden,

      Kan er ook dit jaar vanwege omstandig heden weer niet bij zijn helaas
      Maar wens jullie prettige dagen met veel mooi weer toe

      grt GJ

    • #4741
      Opperhoofd
      Sleutelbeheerder

      Oveer mooi weer gesproken.

      De boeren zijn hier nu de weilanden aan het maaien.
      Dat gras moet altijd een paar dagen liggen en geschud worden.

      Dat doen ze alleen als er dus een serie goed-weer-dagen zijn :B:

      Ik denk dat ik de paraplu maar thuis laat

    • #4745
      Opperhoofd
      Sleutelbeheerder

      De weerverwachting voor het weekend is gewoon goed (voor ons althans). Misschien niet echt warm, maar wel droog.

    • #4750
      Opperhoofd
      Sleutelbeheerder

      Ja, ik kom ook. Maar ik stel me ook nog even voor, dat was er nog niet van gekomen. Mijn naam is Arthur en ik heb een werkplaatsje in Nieuwkoop in licht constructie en smeedwerk. Ik neem mee: een vuur (misschien 2), aambeeld 75 kg en het nodige gereedschap om lekker wat te hameren en mijn zoon. Vooral vanwege het laatste zal ik niet de eerste zijn die aankomt, maar op tijd genoeg. Heb er zin in,
      Arthur

    • #4751
      Opperhoofd
      Sleutelbeheerder

      Zo helemaal uit Nieuwkoop.. Dat is hier vlak bij. Zijn er toch nog meer die een heel eind gaan rijden dus. Tot morgen!

    • #4752
      Opperhoofd
      Sleutelbeheerder

      Ik heb gisterenavond mijn smidsvuur en 2 aambeelden reeds geparkeert.
      Lekker BBQ, biertje en gezellige mensen aanwezig.

      Nu sta ik gepakt klaar om er een geweldig dagje van te maken.
      Zie jullie allemaal straks wel bij de molen.

      Ik ga een serie hoefijzers maken, ben benieuwd wat de rest produceert.

      Wil

    • #4753
      Opperhoofd
      Sleutelbeheerder

      zo…..wat een gezellige dag was het weer, mede dankzij de weer goden :). Gezelligheid maak je zelf, maar met zon is het toch leuker. Klein brandplekje op me pink door warm ijzer en de rest van de onder armen door onze koperen Nelis ๐Ÿ™‚
      Helaas is me nagel voor de boom mislukt ๐Ÿ™ Maar dat mocht de pret niet drukken.
      Voor het eerste me (door een (helaas) onbekend persoon)) gemaakt aambeeldje uit een stuk rails van de scheepswerf van Dordrecht gebruikt, en het werkte nog ook ๐Ÿ™‚ Een aantal moeders met leuke hebbedingtjes naar huis laten gaan. Wat beginner tips kunnen geven aan een aantal jonge hobby smeden. Zelf weer wat dingen bij geleerd…..Kort om…zie me eerste zin ๐Ÿ™‚

      Heren en dames…..Bedankt!

    • #4754
      Opperhoofd
      Sleutelbeheerder

      Heb me uitstekend vermaakt vandaag.

      Met de vorige spreker helemaal eens: we hadden het met het weer niet beter kunnen treffen.
      Leuk dat wij nog een fanatieke gastsmid erbij konden krijgen om de grootste nagel te smeden. De tweede plaats was ons deel. En verdiend!!

      Iedereen bedankt voor de organisatie , uitvoering, opzet, etc. Zo moeten de mooiste weekenden zijn!!

      Wil

    • #4755
      Opperhoofd
      Sleutelbeheerder

      Zo hรฉ
      Net thuis en de auto leeg gehaald.
      Naast ons heerlijke varken, was ik zelf ook redelijk “well Done” door het zonnetje. Wat een weer zeg. Wie had dat gedacht. Wat mij betreft een heerlijk daggie en als ik de hoofden zag vandaag, was ik niet de enige die het naar zijn zin had.
      Dank aan alle deelnemers!! Zonder hen geen Hamerslag dag. En ook dank aan alle medewerkers en medeorganisatoren. Wat een boel relaxde mensen bij elkaar, Super!

    • #4756
      Opperhoofd
      Sleutelbeheerder

      Ik ben het met iedereen eens het was geweldig mijn vader vond het ook heel leuk

      Tot de volgende hamerslagdag

    • #4761
      Opperhoofd
      Sleutelbeheerder

      Heb genoten deze dag en heb weer het een en ander aan ideeen opgestoken, op naar de volgende zou ik zeggen ๐Ÿ˜‰

    • #4762
      Opperhoofd
      Sleutelbeheerder

      Het was zeker een hele leuke dag met goed weer en veel gezelligheid.
      Volgend jaar ben ik er zeker weer bij.
      En dan misschien zelfs wel met vuur en aambeeld.

    • #4764
      Opperhoofd
      Sleutelbeheerder

      Ook ik wil graag iedereen bedanken voor de leuke dag! Veel smedebroeders weer getroffen en fijn gesproken. Naar aanleiding van vorig jaar waren de verwachtingen hoog gespannen en ook dit jaar hebben we weer mazzel gehad met het weer, hopen dat het volgend jaar weer zo is. Deze dag heeft buitengewoon aan de verwachting voldaan. Hier en daar zelfs boven verwachting.
      Gisteravond heb ik nog een filmpje gevonden om met jullie te delen. Bij deze dan dank aan Multinaatje wie dit filmpje geupload heeft.

      Nu een paar dagen rust en vrijdag en zaterdag weer knallen in Huizen! Voor wie zin en tijd heeft; kom gerust even aanwaaien!

      Hartelijke groeten, Reinier

    • #4765
      Opperhoofd
      Sleutelbeheerder

      Moi,

      Geweldig om tezien zo, super film, het is tezien dat het weer erg leuk was, zo toch nog een beetje kunnen “proeven”
      Volgend jaar maar andere keuzes maken denk ik er is dan ook zoveel tegelijk altijd

      Dank voor de tip voor komend weekend Reinier als het kan wil ik met mooi weer, wel komen op de moter

      grt GJ

Weergave van 45 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.