Wat is dit voor aambeeld?

Tags: 

Weergave van 7 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #16250
      joey.slager
      Deelnemer

      Hallo allemaal!

      Ik was even benieuwd of iemand weet wat voor aambeeld ik hier heb. Ik denk dat de markeringen niet helemaal slaan op de Engelse hundredweight maar weet het niet zeker. Bij voorbaat dank!

      • Dit onderwerp is gewijzigd 5 jaren, 1 maand geleden door joey.slager.
      Bijlagen:
      Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
    • #17465
      roelm
      Deelnemer

      Ik zou het niet durven zeggen. Maar afgaande op hoe hij er uit ziet is het geen jonkie meer.
      En er is nogal wat mee gebeurt zo te zien.

      • #17468
        kayom
        Deelnemer

        dat geeft karakter 🙂

    • #17471
      jobtiel
      Deelnemer

      Ik denk dat de 172 wel voor de hundredweight markering is, de 324 kan misschien wel een productie of serienummer zijn.

    • #17614
      wannes_vd
      Deelnemer

      Heeft iemand een idee welk merk, land, jaar, etc voor dit aambeeld?

      Bijlagen:
      Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
    • #17617
      roelm
      Deelnemer

      Geen idee, maar ik ga een beetje zoeken. Hij ziet er nog heel aardig uit.
      Hoe klinkt ie? Beetje helder met een leuke stuiter?

    • #17618
      roelm
      Deelnemer

      Kun je even kijken of er werkelijk ASBE staat als merk?

    • #17619
      wannes_vd
      Deelnemer

      Hij klinkt super.
      En ja er staat ASBE op. Blijkbaar zou dit van Acierie de sambre et meuse uit noord Frankrijk zijn.

    • #17620
      roelm
      Deelnemer

      Ik denk het ook, zou wel erg toevallig zijn als deze letters iets anders zouden betekenen.
      Andere aambeelden hebben het ook, al is jouw logo mooier.
      Je hebt iets moois in handen man.

      Bijlagen:
      Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
Weergave van 7 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.