Ha deze vind ik leuk:)
Ik heb wel wat tips voor je, deze heb ik allemaal toegepast op mijn aambeeld (Original PFP 130kg)
Scoor een vette plak lood(mijne is 6mm dik), zet aambeeld erop, trek contour van voet na, knip/snij/beitel de vorm uit de plak. nu heb je een dempende onderzetter.
Lijm deze dempende onderzetter met een overdadig riante hoeveelheid silliconenkit onderop je aambeeld door simpelweg het aambeeld bovenop de volgesmeerde plak te zetten.
(zie instructievideo van Blackbearforge)
Kijk of je luchtbellen kunt vermijden. Je aambeeld moet zoveel mogelijk kit aanraken.
Het lood dempt al veel, maar op de plekken waar het lood je aambeeld niet aanraakt moet kit zitten.
Na 2 dagen uitgehard.
Zet aambeeld op houtblok. zorg dat eea mooi op hoogte en waterpas is… dat gaat later veel moeilijker worden.
Zet je aambeeld op je houten blok….vooruit, er mag best nog wat silliconenkit tussen houtblok en gelijmde loodplak. Alles om maar geen onzinnige luchtkamertjes te hebben waar geen contact tussen hout en lood is. (zelf niet gedaan maar ik zou het de volgende keer wel doen omdat “waarom niet”)
Zet 4 van de de allergrootste houtbouten die je kunt vinden (20-25cm of langer) rondom je aambeeld in het blok en zorg dat je deze met 2 dikke vette stalen strippen de voet van het aambeeld muurvast sjort aan je houtblok. (zie ook blackbearforge voor vergelijkbaar concept)
Je aambeeld is nu stil.
Eventueel kun je mooie sterkte (sterke betekent dat je ze er bijna niet af krijgt) magneet onder de vierkante hoorn plaatsen, inderdaad aan het puntje en niet op het lijf zelf. De punten trillen als een stemvork en dat compenseert de magneet.
Als je je aambeeld nu niet stil krijgt vreet ik de rest van de kit voor je op 😉
Hopelijk helpt dit verhaal je je aambeeld mooi stil te krijgen.
Succes!