Reageer op: Heet vuur maken

Bram.penning
Deelnemer

Hallo Snowfall,

Hartstikke bedankt voor uw reactie en het meedenken!
Ik heb geprobeerd om op de grond een vuurtje te maken met een zuursofbron die dus bestond uit het slakkenhuis en een buis met een vernauwing, dat ging prima! Ik liep alleen wel weer tegen wat probleempjes aan. het was erg lastig om steeds de trekker van de boormachine vast te moeten houden, daarnaast hield de accu van de boormachine het niet vol. Ik zit te denken om maar een haarfeun te gebruiken als zuurstofbron.

Het zal ook handig zijn om het vuurtje verplaatsbaar te maken. Ik kwam op YouTube een filmpje tegen wat mij wel een goed idee leek. https://youtu.be/m-R6iY-mY-Y Ik moet er alleen wel goed over na denken hoe ik dit brand veilig maak.

Ik ben ondertussen ook nog opzoek naar wat gereedschap dat ik nodig heb om te kunnen smeden. een veiligheidsbril en een hamer heb ik al. Het is alleen geen smeedhamer, ik weet niet of dat uitmaakt. Ik heb verder eet Tang, handschoenen en een aambeeld nodig. Leren handschoenen zijn overal wel te krijgen. voor een tang zit je al gouw rond de 30 euro, dat moet wel goedkoper kunnen volgen mij. Ik moet ook nog een stuk spoorrails zien te vinden als aambeeld. Weet u nog spullen die handig zijn om in het begin al te hebben?