Jack

Aangemaakte reacties

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • In antwoord op: Even voostellen #9904
    Jack
    Deelnemer

    Hoi Daan,

    Ook een verzamelaar en ambachts man welkom op de site.

    Gr Jack

    In antwoord op: Hamerslagdag 2014 #9849
    Jack
    Deelnemer

    Hoi allen,

    Op navolgende link staat een filmpje van afgelopen weekend verder spreekt dit voor zich https://www.youtube.com/watch?v=ONwhJOSO7a8&feature=youtu.be

    Gr Jack

    In antwoord op: Hamerslagdag 2014 #9846
    Jack
    Deelnemer

    Hoi allen,

    Nu alles weer opgeruimd en terug gebracht is wil ik iedereen die op een of andere manier een steentje heeft bij gedragen van burenhulp tot mede smeden bedanken voor dit geweldige evenement en voor diegene welken niet aanwezig waren er is dit jaar uit twee ovens van lokaal ijzererts ijzer gemaakt ( dit proces hebben we van begin tot einde ter plaatsen uitgevoerd) Alleen al de voorbereiding van het erts heeft voor meerdere personen van zaterdag morgen 9 uur tot ca 11 uur s’avonds in beslag genomen.

    Hier wil ik het even bij laten en zie ook graag u reacties tegemoet.

    Met vriendelijke groet

    Jack Klaessen

    In antwoord op: Metervuur #9793
    Jack
    Deelnemer

    He John,

    Slim bedacht kan ook nog door als BBQ. het zal wel een hitte afgeven zo een meter warm ijzer.

    ik hoor volgende week wel de verdere details / ervaringen.

    Gegroet Jack

    In antwoord op: Hobby metaalbewerker #9792
    Jack
    Deelnemer

    Hoi Kevin,
    Welkom op de site. Woon je in Beringen België of Nederland. ik weet niet als je het al gezien hebt maar 1 juni is de Hamerslagdag in Roggel hier zijn diverse Smeden welken ervaring hebben met het smeden van messen. ik verwacht dat je hier voldoende info kunt opdoen voor een beginnende smid.

    Gegroet Jack

    In antwoord op: Wie weet wat dit is? #9725
    Jack
    Deelnemer

    Mijn inziens is het een Haam / gareel voor een geitenbok het zijn twee delen die je onder en boven kunt verbinden en dan kun je aan de ogen de verbinding met kar maken en in de lederen riempjes komen de burries / bomen van de kar.

    Gegroet Jack

    In antwoord op: Poëtisch portret #9711
    Jack
    Deelnemer

    Hoi John,

    Nu ook nog filmster geworden ziet er gaaf uit met sfeer ik ruik het vuur tot hier.

    Gegroet Jack.

    In antwoord op: nieuwe hobbysmid #9568
    Jack
    Deelnemer

    Welkom Rogier,

    Weer eens een Smid of in ieder geval iemand die er in geïnteresseerd is. Welkom op de site en zet alvast 1 juni 2014 in je agenda Hamerslagdag 2014 te Roggel Limburg hier zijn diverse beginnende, hobbymatig en beroeps smeden actief bezig en kun je altijd van leren of iets opsteken.

    Gegroet Jack

    In antwoord op: Grote smeden dag van Museum De Locht #9565
    Jack
    Deelnemer

    Voor website aanhouden http://WWW.DELOCHT.NL

    Gr Jack

    In antwoord op: Grote smeden dag van Museum De Locht #9532
    Jack
    Deelnemer

    Hoi Wil,

    Is er een thema of iets in gedachten wat nog gesmeed kan worden je hebt een metertje voor me gereserveerd,

    Gr, Jack.

    In antwoord op: Voorstellen #9455
    Jack
    Deelnemer

    Welkom op de site Guido,

    Kijk eens rond maak of koop een vuurtje en aan de slag gaan zodat je ervaring kunt opdoen en je vragen kunt stellen dan wordt hier van zelf op geantwoord succes,

    Gegroet Jack

    In antwoord op: nieuw hier #8191
    Jack
    Deelnemer

    Hoi Jenet,

    Welkom tussen de smeden ik zie dat je de eerste vragen reeds gedropt hebt. Het zijn grote bijlen niet gedacht dat deze bijlen voor ijs vrij houden van een boot waren.
    Welken stoffen vervoeren jullie zoal.

    Gegroet Jack

    In antwoord op: Nielse Smeedfeesten #8173
    Jack
    Deelnemer

    Hoi John,
    Kun je nog een krant of artikel bemachtigen. ( was het voor vulling of een serieus artikel)

    Gegroet Jack

    In antwoord op: Nielse Smeedfeesten #8171
    Jack
    Deelnemer

    Hoi John

    Dat zijn de spullen van Wil en Keith ik heb een werkstuk (Beeldje op ronde voet) aan Guy gegeven voor de veiling.
    staat ook ergens op de foto van van alle werkstukken.

    Gegroet Jack

    In antwoord op: Nielse Smeedfeesten #8158
    Jack
    Deelnemer

    Hoi John,

    Het was inderdaad geweldig ik was met Wil Bax en de Keith Brazier onze Engelsman daar we hebben van begin tot einde genoten van de gast vrijheid en het sfeertje met de smeden onderling.
    We zijn volgend jaar weer van de partij.

    Gegroet Jack.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)